قلم کده

با عضوشدن در کانال تلگرامی ما اخرین اخباررامشاهده کنید

قلم کده

با عضوشدن در کانال تلگرامی ما اخرین اخباررامشاهده کنید

قلم کده

این سایت با هدف آگاهی شما از اخرین وبه روز ترین اخبارواطلاعات از موسیقی وسینمای ایران وجهان و ورفع نیازهاتون در هربخشی در فضایی متنوع ساخته شده است؛امیدوارم با نظراتون مرا در بهبود اطلاعات وارتقا ی کیفیت این وبلاگ یاری نمایید.

میتونیددرتلگرام نیز مارو همراهی کنیدونظرات خودتونو برایمان ارسال کنید

telegram.me/qalamplus

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۸، ۰۶:۰۳ - پریسا نامجو
    ممنونم

جنگ جهانی سوم نزدیک است؟!

سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۹ ب.ظ

معاون نخست وزیر ترکیه درباره احتمال وقوع جنگ سوم جهانی در نتیجه جنگی تمام عیار بین آمریکا و روسیه در سوریه هشدار داد.

 

بر اساس گزارش روز سه شنبه ی پایگاه اینترنتی روزنامه سان انگلیس، 'نعمان کورتولموش' معاون نخست وزیر ترکیه در مصاحبه ای با خبرگزاری دولتی این کشور هشدار داد که درگیری آمریکا و روسیه در دو سوی مخالف مناقشه سوریه ممکن است کل جهان را به ورطه جنگ بکشاند. وی گفت که مناقشه سوریه باعث شده است جهان در آستانه جنگ عظیم منطقه ای یا جهانی قرار بگیرد.

                                                       

 

کورتولموش افزود: به صراحت بگوییم اگر این جنگ نیابتی خاتمه یابد، آمریکا و روسیه با یکدیگر وارد جنگ خواهند شد.

 

ترکیه و متحدان غربی اش از جمله آمریکا و انگلیس حامی گروه های معارض سوری و کناره گیری بشار اسد از قدرت هستند. اما روسیه از دولت سوریه در مقابله با گروه های تروریستی و معارض حمایت می کند.

 

از زمان جنگ سرد دو کشور بر سر اوکراین و پس از آن الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، مناسبات میان آمریکا و ورسیه به پایین ترین سطح رسیده است.

 

چندی پیش در ماه میلادی جاری، مسکو اعلام کرد که تحقیقات مشترک با آمریکا را در زمینه پروژه های انرژی هسته ای به حالت تعلیق در می آورد.

 

وی در این مصاحبه همچنین تاکید کرد که حضور نیروهای ترک در پایگاه نظامی بعشیقه در شمال عراق 'قانونی' است و این نیروها تا هر زمان که لازم باشد در عراق خواهند ماند.

 

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که دولتمردان عراقی ضمن 'اشغالگر' نامیدن نیروهای ترک خواستار خروج آن ها از خاک عراق شده اند. پارلمان ترکیه چند روز قبل عملیات نظامی نظامیان این کشور در عراق و سوریه را برای یک ماه تمدید کرد.

 

آنکارا می گوید هدف از حضور نظامی اش در خاک عراق و سوریه نگرانی درباره حمله های تروریستی در مناطق مرزی اش است. مبارزه با داعش و کردهای سوریه مقصود اصلی عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه عنوان شده است.

 

بغداد و آنکارا طی روزهای اخیر درگیری جنگ لفظی بر سر حضور نظامیان ترک در خاک عراق بودند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پس از اصرار و تاکید های مقام ها و نهادهای عراقی مبنی بر خروج نظامیان ترک از بعشیقه، در اظهاراتی تند خطاب به حیدرالعبادی نخست وزیر عراق گفت که از بغداد در این زمینه دستور نمی گیرد.

 

عبادی نیز در اظهاراتی کنایه آمیز گفت: ما سرزمینمان را با عزم و ارداده مردانمان آزاد می کنیم، نه از طریق تماس های تصویری.

 

این سخن به فراخوان اردوغان در ساعات اولیه کودتای نافرجام این کشور اشاره دارد که وی از طریق تماس تصویری از مردم خواست با کودتاچیان مقابله کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی